HobbyBygg

Progress!

Kategori: RC

Kommer troligtvis komma lite tightare updateringar nu när det närmar sig slut spurten.
 
Jag har börjat lite med Elen. Men stanade av lite då jag var besviken på avgas systemet.
Dels hade jag placerat lambdasonden för långt bak. sen var det ett iriterande veck på den.
Sen vart jag lite nojig att kröken inte var grov nog.
 
Så jag byggde ny krök. och gjorde mig en lambda mutter. då det inte vart kromat avgassystemet
så valde jag att linda det med avgas bandage.
 
Först försökte jag lokalt komma över riktiga metal stripes till bandaget.
Men gick bet på det. så jag tod vandliga slang klamer i rostfritt.
när jag monterat dom konstaterade jag att dom vart lite ivägen.
så jag kom på den briljanta iden att punkta ihopp dom i åtdraget läge och sedan kapa dän själva skruven. :)
Vart över förväntan bra. tyckte jag :)
 
Gammla röret var 24mm i inerdiameter. det nya är 32mm
 
och nu till lite bilder som får tala för sig själv.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: